Třídenní kurz žáků 9. třídy na Šumavě - 14. - 16. září 2010

Žáci 9. Třídy v Kaznějově byli na třídenním kurzu na Šumavě

Hned na uvítanou první den ve škole po prázdninách nám zpříjemnili náladu. Dozvěděli  jsme se, že v rámci programu Evropské unie ,,Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost“ nám byl vyhrazen třídenní pobytový kurz na Šumavě.

Kurz začal 14. 9. 2010, kdy se celá naše 9. třída sešla na vlakovém nádraží v Kaznějově. Odtud jsme pokračovali směr vlakové nádraží Plzeň, kde jsme přesedli na rychlík,který dále pokračoval na Železnou Rudu. Jelikož z Nýrska byla výluka, přestoupili jsme na autobus, který nás přivezl až na špičáckou autobusovou zastávku. Odtud jsme pokračovali, necelý kilometr až do lyžařského areálu Špičák, kde jsme byli ubytovaní v v chatě Blaženka. Rozdělili jsme si pokoje, vybalili jsme a šli se najíst. Na stravování jsme chodili do chaty, která byla asi 20 m od té naší a jmenovala se Hanička.

Po vydatném obědě, jsme využili pěkného počasí a vydali se na první naší túru. Nedaleko špičáckého nádraží jsme nasedli na lanovku na Hofmanky. Všichni jsme dobře dojeli a z Hofmanek už jsme vyrazili pěšky na Pancíř. Zde jsme měli krásný rozhled do údolí. Také jsme se vyfotili na památku u hotelu Pancíř  - viz obrázek. Při cestě zpátky jsme se šli podívat ještě na pramen řeky Úhlavy. Při cestě nám učitelé také ukazovali různé botanické a mineralogické zajímavosti. My si je pak pečlivě zapisovali, abychom to nezapomněli. A protože zbyl čas jeli jsme ještě autobusem do Železné rudy,abychom si nakoupili. Na další den nebyla předpověď počasí nijak růžová.

Ráno ale bylo ještě hezky. Vyjeli jsme proto čtyřsedačkovou  lanovkou na vrchol Špičáku a odtud dále pokračovali na Čertovo jezero. Do chaty jsme se vrátili na oběd a odpoledne začalo pršet. Když konečně přestalo, vydali jsme se opět na cestu. Tentokrát,ale na Černé jezero. V půli cesty začalo opět pršet, takže cesta nebyla moc příjemná. Když jsme byli u jezera, spustil se takový liják, že jsme co nejrychleji utíkali zase zpět. Ale to už nás nezachránilo. Všichni jsme přišli úplně promočení. Museli jsme všechny věci sušit, některé neuschly ani do druhého dne. Večer když už jsme se převlékli do suchého, vyrazili jsme ještě do zdejší tělocvičny zahrát si fotbal, volejbal a přehazovanou. Po namáhavém dni jsme se všichni uložili a spali až do rána.

Poslední den  jsme udělali už jen malou procházku okolo naší chaty. Plánovaný odjezd kolem čtvrté odpolední hodiny jsme přesunuli na jednu hodinu. To kvůli počasí. Jelikož byla zase výluka, museli jsme opět místo na vlakové nádraží na autobusovou zastávku a jet do Nýrska autobusem. Z Nýrska jsme vlakem jeli až do Plzně, kde jsme přestoupili do vlaku na Kaznějov. Pobytový kurz byl velmi dobrý začátek školního roku. Všichni jsme viděli něco, co někteří z nás možná nikdy zatím neviděli. Dozvěděli jsme se mnoho zajímavostí a novinek. Náš poslední školní rok na základní škole jsme zahájili pozvolně a s příjemnými zážitky.

Kristýna Bechová, 9. třída

Další čtení o této akci najdete zde - Pobytově-zážitkový kurz se zaměřením na environmentální tématiku - 14. - 16. září 2010